Praděd jejíma očima

DSCF0323-2 6:9:2018.jpg

Trip number three

Jak jen začít, jako vždy mi přítel naplánoval výlet, kde jsem ještě nebyla a to tentokrát Jeseníky. Jak už je viděno v nadpisu byl to výlet číslo tři.

Jen krátce odbočím k předešlým dalším dvěma výletům. První náš výlet byl výšlap na horu Sněžku, kterou jsme stihli i s nádherným západem slunce. Byl to jeden z mnoha nepopsatelných zážitků, jelikož to bylo období zrovna léta, tak jsem nemohla uvěřit zimě, která na vrcholku byla. Druhý náš výlet byl tentokrát v zimě a to do Beskyd na známé Pustevny, kde jsme viděli historickou sochu Radegast, ledové sochy nebo taky kapli Cyrila a Metoděje.

Teď už, ale k hlavní myšlence psaní a to Jeseníky…

Tenhle náš výlet, byl vymyšlen velmi rychle. Já měla po zkouškách, tak proč si neudělat nějaký další výlet do přírody. Nejdřív jsme přemýšleli, kam bychom se mohli podívat a pak přišla myšlenka s nápadem Jeseníky.

Jelikož bydlíme každý jinde a jsme od sebe docela daleko. Tak sladit spoje jak už vlakové či autobusové dají docela zabrat. Musím přiznat, že to má semnou docela složité. Jelikož nemám ráda přesedání, tam kde to opravdu neznám a nikdy jsem nebyla. Vždy mi vyjde vstříc a snaží se to vymyslet, jak nejlíp jen umí.

Sobota 2. 6. 2018

Ráno bylo docela krušné, už jen tím, že jsem vstávala ve čtyři hodiny ráno, abych stihla autobus, který mi jel až na vlakové nádraží a já tak mohla stihnout vlak včas. Vlakem, kterým jsem podle pokynů měla odjet, už byl přistaven a jel směr Přerov hlavní nádraží. Naštěstí byl přímý.

Cesta vlakem nebyla nejhorší, jak jsem se obávala. Jen bohužel několik malinkých komplikací se objevilo. Začalo to tím, že vlak odjížděl později, než měl.

Dále se ukázalo, že další komplikací je hodně výluk na trati, které nás opozdí, a dojedeme později než bychom měli. Jenže já měla pouze deset minut na to, abych stihla autobus, kterým jsem měla pokračovat v cestě do Jeseníků. Proto jsem poprosila paní průvodčí, jestli by to nešlo nějak urychlit. Byla velmi ochotná a říkala, že se bude snažit. Jelikož to byl osobní vlak, tak jsme zastavovali na hodně zastávkách, ale bylo skvělé, že bylo sobotní ráno a nikdo velice nejezdil. Nakonec jsme měli jen pár minut zpoždění.

Po příjezdu na vlakové nádraží jsem přešla na autobusové nádraží, kde je to od sebe opravdu kousek a je to velká výhoda.  Autobus jel ze stanice 11, který po mém příchodu jel za pár minut. Do autobusu jsme měli koupené jízdenky s rezervací, za co jsem byla ráda. Jelikož byl autobus za chvíli plný lidí. V Olomouci měl přistoupit přítel, který měl jako vždy zpoždění.  Už jsem si myslela, že to opravdu nestihne, ale jak jsem ho uviděla dobíhat na zastávku tak se mi ulevilo, že to tak tak stihl. Cesta tak mohla pokračovat směr Karlova studánka.

Po příjezdu na Karlovu studánku, jsme se vydali po žluté stezce, která vedla na vodopády.
Vodopády byly chloubou nedotčené přírody a já byla nadšena, že to můžu vidět na vlastní oči.
Žlutá stezka je podle mě, nejnáročnější, ale zároveň nejvíc krásná. Touhle trasou jsme došli na Ovčárnu, kde je velký výběr jak z jídla tak pití a toho jsme využili a dali si oběd. Celkově měla trasa asi 6 km, ale vůbec to tak nepřišlo, jelikož jsme si dávaly časté pauzy jak už na pití nebo na focení. Velkou nevýhodou byla spousta lidí, kterým jsme se museli vyhýbat.

DSCF0069 6:9:2018.jpg

Následovaly Petrovy kameny

V 17. století byly tyto kameny označovány jako tzv. místo sletů pro čarodějnice, při kterých se čarodějnice scházely s ďáblem. Na kamenech je krásný výhled, jak na protější Praděd, tak na okolí. Pod kameny je sjezdovka, která se v zimním období dá skvěle využít. Když jsme dorazili na kameny tak tam zrovna nikdo nebyl a my jsme si tak mohli užít výhledu a klidu kolem nás.
Nechtělo se nám zpátky vracet po stezce, po které jsme došli a tak jsme to vzali trasou od kamenů dolů. Sice tahle trasa nebyla označená, ale i přesto jsme to riskli. Jak jsme si tak šli a nikde nikdo nebyl, tak mi přítel začal hrát na foukací harmoniku známou znělku od Pata a Mata a tak nám příjemně zpříjemnil cestu. Někdy se opravdu vyplatí riskovat.

DSCF0400-2 6:9:2018.jpg

Cesta na Praděd

Na rozcestí jsme se vydali po cestě, která vedla přímo na Praděd. Na Pradědu bylo hezké posezení, kde jsme se posadili a rozhodli jsme se posilnit jídlem. K blížícímu se večeru, co jsme chtěli ještě trávit na Pradědu, nám začalo nepřát počasí. Na obloze se ukázaly mraky, které ukazovaly, že se blíží velká bouřka. Přitom na druhé straně Pradědu svítilo sluníčko. Byla jsem uklidňována, že se nás bouřka vyhne, ale po chvilce už jsme utíkali z kopce dolů a dívali se, jak se z vrchu na nás blíží déšť.
Měli jsme velké štěstí, že jsme bouřce utekli. Došli jsme zpátky k Ovčárně a znovu se vydali po žluté stezce. Později na rozcestí mezi žlutou a modrou stezkou jsme si řekli, že se dáme tentokrát po modré, jelikož byla docela mokrá cesta a přes vodopády by to bylo nebezpečnější. Modrá stezka byla méně náročná, řekla bych, že vhodná i pro menší děti.
Sešli jsme na Palouček, kde bylo jedno z mála odpočívadel, které bylo zastřešené. Rozhodli jsme se na odpočívadle zůstat a přespat. Velkou nevýhodou bylo, že část odpočívadla převážně stolu byla mokrá, ale ani tak nás to neodradilo zůstat. Noc byla docela náročná, jelikož jsem měla docela strach. Pořád jako bych něco slyšela a to mě nutilo se pořád budit a budit tak i přítele, který už bručel tím, jak se pořád vrtím a začal mi říkat „SURIKATKO“.

Ráno, nám začalo docela dost pršet tak jsme se rozhodli sejít co nejdřív do Karlovy studánky, kde jsme se rozhodli jet i dřívějším autobusem zpátky domů. Byli jsme rádi, že nám počasí nepřálo až na druhý den a tak jsme si mohli užít krásný den v chráněné oblasti Jeseníky.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )